Wie ben ík? 

 

Annemarie van Hooft

 
Ik ben mijn verhaal! En ik geloof in de kracht daarvan! 
 
Mijn ervaring heb ik opgedaan bij de VARA-televisie en bij een aantal commerciële televisieproducenten als redacteur, eindredacteur en researcher. Afgestudeerd aan de Academie voor Journalistiek in Tilburg en met mijn diploma nog maar net op zak, kreeg ik een functie op de afdeling communicatie bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) in Heerlen. 
 
Hier leerde ik aan den lijve de kracht én de beperkingen van het werken in een groot, moloch bedrijf. De complexheid van de grote informatiestromen maakte diepe indruk en hier ondervond ik ook de vele taalkundige beperkingen die door wetgeving of juridische regelgeving helder communiceren nog niet altijd zo eenvoudig maakt.
 
Hoe anders was dat toen ik door Jack Spijkerman werd uitgenodigd bij de VARA. Op een kattebelletje; 'uit mijn gekke Hooft'; met tien programma-ideëen puntsgewijs op een rijtje werd ik uitgenodigd. De brief voldeed aan geen enkel voorschrift uit alle sollicitatiewijshedenboeken! Zelfs een curriculum ontbrak! 
In 1996 kwam ik daarmee aan de basis te staan van een late-night show die uit zou groeien tot het vermaarde Kopspijkers op de zaterdagavond prime time. Ik leerde er denken in concepten'out of the box' en 'niets is gek genoeg! Humor deed zijn intreden in mijn leven en werken en ik leerde er de wetmatigheden van het toneel; het optreden voor publiek. Het is twee-richtingsverkeer en àlles draait om timing! 
 
Kopspijkers maakten we met een lach en een traan. In de hoogtijdagen kwamen we bijna in ieder huis, in iedere straat, op prime-time binnen. Nooit eerder ervoer ik meer als journalist en programmamaker dat we de publieke agenda bepaalde. Eigenlijk een vorm van StoryTelling avant la lettre! Een genre wat nu in de marketingwereld niet meer is weg te denken. Ik ben een verhalenvertelster pur sang en weet van nature de interesse van mensen te wekken en met mijn verhalen hun in de kern te raken. Dat talent wil ik graag inzetten in de dynamische wereld van nu en daarmee samen met u hét verschil kunnen maken in uw communicatie via social media.

Start typing and press Enter to search